onsdag 17 februari 2010

Kanske dags for nagon form av uppdatering.

Ar alltsa i damascus, har boende i gamla staden. Dar kantas gatorna av forsaljare med atbart och kladbart. I souqen vandrar folksakta och dar gator ar breda nog kors bilar med oppna fonster och hog musik. Temperaturen har borjat att klattra uppat, jag anvander knappt mitt elektriska element, och da ar det inte av radsla for att kortsluta / branna nagot utan for att det ar varmt nog anda.

Jag skamtar med folk om att jag inte klarar av varme, men de forstar inte att jag da svetten rinner i overbefolkade bussar menar allvar. Arabiskan gar sakta framat, men jag trivs och vill lara mer och kunna konversera. Har funnit fantastisk friterad kyckling. Och croissantstandet vid mitt hus. alltsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att det blev som du ville. Jag är glad och avundsjuk.

Här är det kallt och jävligt. Jag bakar bröd och ska snart bege mig till skolan. Kollar på Malou efter tio. Det är en sexmissbrukare som gästar programet.... Malou är ganska hal och inställsam? eller är det jag?

Anonym sa...

det ar bra, indeed. finns massor av plats for vasterlands dekadens har ocksa, och jag planerar att sa snart min arabiska ar konverserbar ta mer del av den ocksa. tycker en skype vore pa sin plats?