lördag 27 mars 2010

Trots att arabiskan oftast är mest ett problem än rolig och att jag känner mig sjukt obekväm varje gång jag luras till att föra konversationer så trivs jag väldigt bra här. Tiden flyger - jag spenderar förmodligen majoriteten av min tid med att försöka lära nytt vokabulär, och även fast jag lär sakta så går det framåt. Just nu jagar jag också nytt hem, bland andra studenter där jag ska kunna känna mig lite mer 'hemma' - kunna använda köket till mer än nescafé och spela musik när jag vill.

Jag är mest peppad på muhajerin som är område uppe i berget med lång underbar souq och takterasser med utsikt över parabolhavet som är damascus.


Rykten om potentiella besök inom sju veckor är bara sju veckor bort och det känns sjukt nice. seriöst! inshallah!

1 kommentar:

Anonym sa...

malino! jag har gjort en tavelvägg med dig och andra favvisar. nu ska jag snart cykla till iksu och gå på aerobic dance. jag har på mig melon läppglans. förakta mig inte!

vi hörs snart!