torsdag 12 mars 2009

When I grow up, I want to be a forester
Run through the moss on high heels
That’s what I’ll do, throwing out boomerang
Waiting for it to come back to me



Tre timmars vantan pa flygplatsen, tyskland skulle jag ta mig till. Krispig berlinluft och jag kanner mig aterigen lattkladd pa en s-bahn, men det kanns bra. Veckan var over forvantan, jag dansade i Holy Name Church, poserade framfor fd Hacienda och var alldeles fanigt ambitios emellanat. Anda kandes det som att farden mot Birkenstraße (trots en alldeles ny och fascinerande Manchestervan hittades dari) var alldeles for lang.

Fram kommer jag, kramkalas - vi oppnar en billig flaska rodvin och sen beger sig jag och resekamraten och aven svenska Bjorn som ar pa aterbesok ut i natten. Vi hittar till Zu Mir Oder Zur Dir - baren dar jag och Sara en gang foll for Berlin, och dricker ol med sma hjartan pa.

Inga kommentarer: