fredag 20 november 2009

Den lilla rutinkollen som skulle ske innan mitt visakort belastades.

Insikten kom då sista-minutenchecken gjordes, då allt planerats men inte ännu bokats, att jag - som invånare i ett land med syrisk ambassad nära-på MÅSTE söka mitt visum här, i Sverige. Något som alltså helt omkullkastar min välplanerade 'i värsta fall'-plan som involverade ett nytt, kostsamt pass sökt i Egypten och en del smilande på syrisk ambassad i Kairo. Jag har alltså 1,5 vecka på mig, att söka nytt pass och få ett syriskt visum (och mirakulöst byta passuppgifter till kanske världens tajtaste gränskontroll).

Nu är det svårt, och jag räds att mina försök att undkomma det svåra kommer äta upp det rätt blygsamma startkapitalet jag planerar att leva av tills jag finner någon form av arbete i Damascus.

tänk, tänk, tänk.

Inga kommentarer: