torsdag 3 december 2009

Mina försök att trigga hela fabriken till "improviserad" sjukdom för att jag skulle få jobba i deras ställe misslyckades. Verkligheten totalmobbade alltså ut komplotten och tvingade mig till att vikariera i barnehage. Där har jag nu i tre dagar försökt att kompensera min bristande barngen med att överanvända jollerstämman. Det har varit mycket 'Ååja' och 'Åååhej' och att tycka allt är så sött och rart.


Imorgon tar jag mig, efter orolig sömn och drömmar som involverade barnskrik, en egenplanerad vilodag. Alltså ledigt. Sen ska jag synda pizza med kött och dricka öl med f.d. arbetskamrater. Kanske leder jag också, i förklädd välmening, de mest ostadiga mot isfläckar inne i byn. Låta naturen ha sin gång, så att säga. Kanske får då barnehage-malin återigen bära blåbyxor. Ååja.

Inga kommentarer: