onsdag 6 augusti 2008

Morgondagen bär av mot sydligare breddgrader. Nattåget tar mig till Göteborg för en dags upptäckande och caféhängande på egen hand innan jag på kvällen möter upp med Jennie och Avesta, galet!

Jag borde, men kan inte slita mig från datorn. Från myspace, från spelscheman, från vägbeskrivningar och från att trycka in så mycket nytt spännande och alldeles jättebra musik jag kan i min alltjämt slitna livskamrat.

Förhoppningarna är just nu allt annat än låga. Jag måste, MÅSTE, bara på något sätt få åtminstone en tapper själ att haka på till Henriksberg på torsdag. Jag bär er.

Det här med att kolla spelscheman dagen innan avfärd är inte mitt klokaste, men fortfarande, roligaste beslut hittills. Så mycket ursäkt här, men denna glädjevåg har jag tänkt glida på genom spöregn, kalldragande sittande tågresor och rediga bakfyllor.



För övrigt var vi sjukt nära att vinna 10 000 på bilbingo idag. Och jag är fortfarande fast besluten att romantisera fenomenet i sig. Jag gillar det. Gratis te. Billiga duttpennor. Gott fika.

1 kommentar:

Anonym sa...

he lugnt, jag har resorb mot bakisarna, mamma jennie fixar allt :p