måndag 15 september 2008

Sista dagen i Peking. Imorgon bar det med tag av mot Nanjing, lite mer soderut i Kina. Det kanns trots allt ganska skont, vi borjar bada smatt langta mot Malaysia och Indonesien. Mojlighet att bada, halleluja!

Vi hoppas aven pa att kunna fa lite svalka i Huang Shan, dit nasta etapp bar av. Det ar en av UNESCOs world heritages sites och vi ska upp pa Mount Huang och se soluppgangen, 15 km trappor kommer inte vara en barnlek for otranade ben, men troligtvis en upplevelse pa manga satt. Ryktet sager att aven Nanjing ska vara bildskont, blir trevligt att komma ifran pekings asfaltsparker och fa lite mer naturkansla.

Dagens jakt efter biljetter till paralympics (som slutade tomhant) har knackt oss nog for att ha bokat in en langkorare av serier pa ett av beijings internetcafeer. Vad jag skulle ge for en hink fran hemmakvall!


Jag ar ungefar tva steg fran att ateraktivera min facebook.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja igen! Det blir nog värre att gå ner för trappan än upp, jag avundas inte era sarkomerer(minsta kontraktila enheten i en muskelfibrer). Indonesien och Malaysia, pust! Jag är så avundsjuk, Umeå 5 grader och växlande molnighet. Det växlar mellan grått och svart. Paskan perkele!
Tack för mej, hej! som en viss Anders Timell brukar säga.